January 30, 2015

Mungkin...

Holla!
Nampak tak tajuk tu? Cuba teka Pyka try nak cakap dekat siapa? Mestilah Pyka nak cakap dekat diri Pyka sendiri juga korang yang sanggup pinjamkan mata korang untuk baca entry Pyka.

Apa yang tak baik bagai. Tak baik maksud Pyka ialah tak baik misjudge orang atau menilai orang secara RAWAK. Tak elok. Macam beberapa situasi dekat bawah ni :


Ingat tak kes ada perempuan ni mengamuk dekat sorang pak cik tu and caught on the camera. Ala akak yang naik kereta Porche kaler putih tu. Ramai kata akak tu tak bertatsusila. Memang tindakan dia tu melampau, but mungkin dia actually bertatasusila yang tinggi, cuma haritu mungkin dia baru break dengan boyfriend ke? Or PMS mungkin???


Ingat tak kes kumpulan B4N4 datang Malaysia? Mestilah sebab 'masih basah' . Nampak je budak yang kena peluk tu budak Islam, terus cakap those Korean guys diorang tak tahu batas-batas dalam agama Islam. Mungkin tanpa sedar diorang terpanggil lalu terpeluk budak- budak tu? Mungkin budak tu nak jatuh dan dia cuba tahan (cliche) budak-budak tu daripada jatuh? Rupa-rupanya...


Ingat tak video yang Puteri Awana upload dekat youtube.
'Eleh, baru couple seminggu pun nak jakun'
'Aku couple dah 5 tahun pun tahun pun tak upload dekat youtube. Account Keek pun aku takdak'
 Mungkin dia main true or dare dan di pilih dare untuk upload video merepek tu? Or mungkin dia buat saja-saja dan orang lain yang uploadkan pakai account youtube dia?

Pyka nak tunjukkan dekat sini, setiap isu atau andaian kita akan ada banyak 'MUNGKIN'. So, bila kita ada percanggahan pendapat, apa hak kita nak tentang? Diorang fikir pakaimotak diorang kot.

Kitaa tak boleh judge seseorang dengan satu kesalahan yang diorang buat dan kebetulan jadi viral. Kita pun mungkin pernah buat apa yang diorang buat tu, cuma belum rezeki kita untuk jadi famous.. Apa2 pun, Pyka dekat sini cuma  nak utarakan 'mungkin' Pyka. Pyka tak tuju kat sape2 ek.

*Pyka saje je boldkan mungkin untuk tunjukkan berapa banyaknye mungkin dalam setiap isu.

No comments:

Post a Comment

Jangan Lupa Komen!!