Follow

Dashboard
Miss Humming Bird
KaryaLinksEntriesTuto Tudung

Engkau Cinderella Aku ! : Bab 2
Tuesday, 6 January 2015 | 06:52 | 0 budak gempaks


Pada hari terakhir mereka di kampus , Suhaila banyak menghabiskan masanya bersama dengan Farhana . Kadang-kadang , tawa mereka tercetus . Entah apa yang mereka berdua bualkan . Suhaila pula , walaupun dalam keadaannya yang bertongkat , langsung tidak menghalangnya untuk meraikan saat-saat terakhir dia di kampus itu . Entah bila lagi dia dapat bergurau begini dengan Farhana kerana masing-masing pasti sibuk dengan komitmen masing-masing .
Bunyi laungan seseorang dari belakang mereka berdua berpaling ke belakang . Hafizul kelihatan sedang termengah-mengah berlari ke arah mereka . Mereka juga dapat melihat dengan jelas seorang wanita sedang berpeluk tubuh sambil memandang geram ke arah mereka .
“Sedap awak je tinggalkan anak dara orang ye , Zul”,ujar Farhana sambil berpeluk tubuh . Hafizul menggaru-garu belakang tengkuknya sambil tersenyum senget memandang ke arah kedua-dua gadis sdi hadapannya . Gadis yang baru sahaja ditinggalkan oleh Zul sebentar tadi berjalan tidak puas hati .
Suhaila sekadar menggeleng-geleng . Kesian semua die hard fans Hafizul . Makan hati berulam jantung jelah hari-hari . Hafizul bukannya serius pun dengan korang . Perempuan cuma buat penghibur hati remaja dia je .  Bukan sekali dua mereka berdua diserang oleh semua kekasih Hafizul , bahkan mereka telah lali memberikan jawapan yang sama setiap kali mereka diserang . Jawapannya ialah , “None of our business” . Kejamkan kitorang pada kaum sejenis?
“Hurm , Ella , Ana , jom pergi lepak dekat kafe . Aku belanja”,ucap Hafizul tanpa dipinta . Suhaila dan Farhana memandang sesama mereka . Kening mereka terangkat-angkat . Apalagi , mari kita serang itu kafe !
Hafizul menghampiri mereka dengan membawa tiga gelas air . Mereka memilih tempat yang agak tersorok daripada orang lain kerana ada hal mustahak ingin dibincangkan , bak kata Hafizul .
Hafizul mengambil tempat di hadapan Suhaila , manakala Farhana setia duduk di sebelah sahabatnya . Hafizul kelihatan sedang menyusun ayat untuk menyoal Suhaila soalan yang bermain-main di kepalanya sejak semalam lagi . Suhaila menjadi hairan .
“Kau nak cakap apa ni , Zul?”ucap Suhaila , setelah beberapa tika Hafizul kelihatan begitu berat untuk memulakan perbincangan yang dikatakan sangat mustahak itu .
“Ella , kalau aku tanya kau ni , kau jangan melenting tau”,ucap Hafizul . Suhaila bukannya boleh diduga perangai brutalnya . Memanglah secara zahirnya Suhaila dilihat bertongkat dengan kaki yang berbalut lagi , tak mungkin Suhaila boleh bertindak ganas . Hei , jangan cabar budak Suhaila ni . Maunya dia ketuk kepala aku pakai tongkat , koma setahun aku . Aku belum kahwin lagi , beb !
“Sejak bila kau pandai serba-salah dengan aku ni . Tanya jelah”,ucap Suhaila , nada selambanya masih lagi dikekalkan . Hafizul menarik nafas dalam sebelum membuka mulut bertanya .
“Semalam , waktu aku hantar scooter kau ke rumah kau , aku jumpa mak tiri kau . Tapi , cara dia ambil berat dekat kau tak sama macam seorang ibu ambil berat terhadap anaknya . Dia macam endah tak endah je bila aku cakap kau accident . Dia boleh tambah lagi kenapa kau tak mampus je terus . Apa yang dah jadi sebenarnya ni , Ella?”soal Hafizul ingin tahu .  Suhaila terkedu mendengar soalan Hafizul . Farhana pula kelihatan tertarik untuk mendengar jawapan yang bakal keluar dari mulutnya . Tidak sangka soalan Hafizul betul-betul menyentuh hal peribadi hidupnya . Namun , dia tidak boleh menyalahkan Hafizul . Sahabatnya itu sekadar ingin tahu . Salahnya juga kerana menjadi seorang yang terlalu perahsia sebelum ini .
“Ala , kau ni . Mak tiri , memanglah macam tu”,Suhaila masih berusaha menyembunyikan hakikat yang dia memang tidak pernah dilayan dengan baik semenjak arwah bapanya meninggal dunia 9 tahun lalu . Suhaila dilayan persis pendatang tanpa izin . Hanya disebabkan Suhaila menjadi orang gaji di rumah sendiri , dia dibenarkan tinggal di situ . Jika tidak , memang telah lama dia dihalau dari rumah itu .
“Ella , aku tahu kau banyak berahsia dengan kitorang . Masakan Bang Mail kata kau dah tiga bulan berturut-turut tak bayar duit scooter dekat dia . Aku tahu , kau bukannya jenis yang suka berhutang . Kenapa ni Ella? Kau sembunyikan apa daripada kitorang”,Hafizul masih berusaha memujuk Suhaila agar membuka cerita . Dia tidak mahu Suhaila menanggung masalahnya seorang diri . Apa gunanya dia sebagai seorang sahabat jika tidak dapat membantu sahabatnya .
“Ella , kami kan kawan awak . Kongsilah dengan kami”,Farhana menepuk-nepuk bahu sahabatnya . Suhaila kelihatannya menarik nafas berat . Bukan dia tidak mahu membuka cerita , namun dia yakin hatinya masih belum cukup kuat untuk menerima segala yang takdir yang tersurat untuknya dengan redha . Dia sentiasa merindui arwah ayahnya . Terlayar kembali kali terakhir dia melihat bapanya .
Hari ini , genap seminggu ayahnya terlantar koma . Menurut doktor yang merawat ayahnya , jika ayahnya tidak sedar dalam masa tujuh hari , alat bantuan pernafasan yang menjadi alat pergantungan hidup ayahnya akan dicabut dan ayahnya akan disahkan meninggal . Tinggal setengah jam sahaja lagi sebelum genap 7 hari ayahnya koma . Suhaila masih lagi setia di sisi ayahnya . Tangan ayahnya diramas sayang . Kemudian , wajah pucat ayahnya diusap penuh berhati-hati kerana risau ayahnya apa-apa.
“Ayah , Su ni ayah . Ayah , bangunlah ayah . Kalau ayah pergi , siapa nak jaga Su . Su cuma ada ayah je dekat dunia ni . Ayah , kalau ayah bangun , Su janji akan jadi anak yang terbaik untuk ayah . Su akan dengar cakap ayah . Su akan belajar rajin-rajin . Ayah dengar tak ? Kan ayah cakap , ayah teringin sangat nak jadi wali Su bila Su kahwin nanti . Ayah , Su minta maaf kalau Su banyak buat salah dekat ayah . Su tahu Su degil . Tapi janganlah buat Su macam ni . Su janji takkan nakal dah . Su sayang ayah . Ayah bangunlah”,ucap Suhaila lirih . Setitis demi setitis air matanya gugur mengenai tangan ayahnya yang diarasakan sedingin ais . Makin pilu hatinya melihatkan wayar-wayar yang berselirat pada badan ayahnya .
Tiba-tiba , seseorang memegang bahunya dari belakang . Suhaila menoleh . Dia dapat melihat Pak Long Hamid dan Doktor Ikram sedang memandang sayu kearahnya . Suhaila melihat jam di tangan . Cukup 30 minit dan ayahnya masih tidak terjaga dari tidur lenanya dan sedarlah dia kini bahawa ayahnya memang akan tidur lena buat selama-lamanya .
Suhaila berdiri bagi memberi laluan kepada Doktor Ikram memeriksa ayahnya . Tidak lama kemudian , alat penjangka hayat dimatikan , begitu juga alat bantuan pernafasan . Suhaila tidak dapat membendung perasaan sedihnya . Mak Long Roziah dihampiri lantas tubuh tua itu dipeluk erat bagi mendapatkan sedikit kekuatan untuknya terus berdiri di situ , agar dia tidak jatuh terjelupuk . Doktor Ikram menghampiri mereka bertiga .
“Seperti yang saya katakan seminggu lepas , jika pesakit masih tidak sedarkan diri dalam masa tujuh hari , pesakit akan disahkan meninggal kerana otaknya sudah mati . Saya minta maaf . Dan saya nak berjumpa dengan wakil ahli keluarga pesakit untuk mengisi boring pengesahan kematian”,ucap Doktor Ikram cuba beriak tenang . Walaupun dia berasa kasihan melihat seorang gadis sedang menangis teresak-esak kerana kehilangan orang yang begitu disayangi , namun memang tugasnya untuk mengikut prosedur yang disediakan oleh pihak hospital . Pak Long Hamid mengekori Doktir Ikram ke biliknya . Mak Long Roziah sedaya upaya menenangkan anak saudaranya yang telah bergelar yatim piatu .
Suhaila mengesat air matanya yang gugur . Farhana pula mengusap-usap belakang sahabatnya bagi menenangkan Suhaila yang teresak-esak menangis . Suhaila yang berada dihadapannya kini bukan Suhaila yang dia kenal 4 tahun lepas . Suhaila yang berada di hadapannya kini adalah seorang yang begitu rapuh hatinya , yang perlukan sokongan orang di sekelilingnya untuk meneruskan hidup .
Hafizul menelan liur . Pertama kali dia melihat Suhaila berwajah sendu di hadapan matanya . Selama ini , dia begitu mengagumi kecekalan Sunaila . Rupa-rupanya , kerapuhan hati gadis itu sengaja dilindungi dengan sifat garang dan ganas sahabatnya itu .
“Sejak tu , mak tiri dengan adik-beradik tiri aku tak pernah layan aku dengan baik . Aku ni cuma orang gaji , orang asing je dekat mata diorang . Duit-duit aku diorang ambil buat perbelanjaan diorang . Kalau aku tak bagi , macam-macam dia hina mak dengan ayah aku . Aku tak sanggup biar mereka hina mak dan ayah aku , jadi aku cuma terpaksa menurut”,ucap Suhaila dalam sendu . Farhana menggenggam erat tangan Suhaila bagi menyalurkan sedikit keuatan buat sahabatnya itu .
“Aku minta maaf . Aku tak tahu kau sangat terluka”,ucap Hafizul serba salah kerana telah mengakibatkan gadis itu mengalirkan air mata . Suhaila pantas menyeka air matanya , tidak mahu kelihatan lemah di hadapan sahabatnya . Suhaila mengukirkan sebuah senyuman walaupun sebuah senyuman kelat .
“Hish , ni semua korang punya pasallah ni . Dah tangkap leleh dah aku . Lagipun , benda dah jadi , takkan aku nak tolak hakikat yang Allah lebih sayangkan parents aku”,ucap Suhaila pura-pura kembali ceria . Air mata yang masih bersisa diseka. Farhana menarik nafas dalam sebelum memandang ke arah Hafizul yang kelihatan serba salah . Hafizul mengangkat bahu sebagai balasan . Farhana kembali memandang sahabatnya .
Suhaila cuba menyibukkan dirinya dengan meneguk minuman yang dipesan dengan rakus sekali. Farhana memandang sahabatnya dengan sebuah pandangan sayu . Meskipun Suhaila dilihat sebagai seorang yang berpewatakan kasar di luarnya , tapi dia tahu Suhaila masih mempunyai hati seorang wanita yang rapuh , yang perlukan sokongan daripada orang sekelilinganya . Ella, aku tahu kau kuat dan aku yakin kau mampu hadapi semua ni dengan tabah!

             Sudah beberapa kali Ferhad cuba menghubungi Julia , tetapi langsung tidak dijawab . Sekali lagi Ferhad mendail nombor Julia , dengan harapan panggilannya bersambut namun hampa . Hanya kedengaran suara gadis operator yang sekian lama setia menjawab panggilannya . Ferhad melepaskan sebuah keluhan berat . Apa yang telah merasuk fikiran kekasih hatinya itu tidak diketahui . Padahal , pertemuan mereka semalam berakhir tanpa sebarang pertengkaran . Tiba-tiba hari ini , Julia bagaikan cuba mengelak daripadanya . Selalunya , jika gadis itu sibuk pasti Julia akan memaklumkan kepadanya agar tidak menelefonnya .
Ferhad mengetuk-ngetuk belakang pennya di atas meja . Sesekali wajahnya diraup bagi menghilangkan kekusutan di wajahnya . Tidak lama kemudian , pintu bilik diketuk . Wajah Johari yang sedang tersenyum ke arahnya terpacul di sebalik pintu . Johari pants melabuhkan duduknya di kerusi berhadapan dengan Ferhad .
“Wei bro , apesal kau ni muka monyok semacam je . Bini kau lari ye?”soal Johari , bergurau . Ferhad tersenyum senget mendengar soalan tak cukup sifat sahabatnya itu .
“Jo , aku kahwin pun belum , takkan bini aku lari kot . Masalahnya sekarang ni ialah Julia tu . Aku dail nombor dia bagai nak tertanggal jari aku , dia tak jawab , aku mesej tak reply . Mati kutu lah aku”. Johari memandang sahabatnya yang kelihatan sedikit serabut , kemudian menggeleng . Ferhad pula memusing-musingkan pen di tangannya menggunakan dua jarinya .
“Kau ni , serius ke dengan Julia?”soal Johari , tiba-tiba . Terbuntang mata Ferhad memandang sahabatnya . Johari pula kelihatan acuh tak acuh sahaja setiap kali soal Julia dibangkitkan . Dia tahu , Johari cukup tidak suka apabila dia menjalinkan hubungan cinta dengan Julia . Namun , Johari sekadar mampu menasihati Ferhad kerana dia tahu kedudukannya sebagai seorang sahabat.
“Apa kau merepek ni Jo . Mestilah aku serius . Kitorang dah rancang nak kahwin tau tahun depan . Kau tahu kan betapa sayangnya aku dekat Julia”,ujar Ferhad . Johari tersenyum sinis mendengar kenyataan yang baru sahaja keluar dari ulas bibir Ferhad . Selama tiga tahun sahabatnya bersama dengan Julia , tidak ada satu pun yang ada pada Julia yang menggambarkan seorang wanita yang sesuai dijadikan seorang isteri . Pakaian tak cukup kain , make up tebal seinci , gaya hidup bebas , langsung dia tidak tertarik dengan perangai bongkak gadis itu . Entah apalah yang Ferhad nampak ada pada Julia itu .
“Ad , aku kawan dengan kau dah lama . Since kita form 1 sampai sekarang . Aku dah anggap kau macam abang aku tau . Aku tak nak kau kecewa nanti . Kau tak tahu betapa sakitnya hati kau bila kau dapat tahu diri kau dikhianati”,ucap Johari ikhlas . Ferhad menggeleng-geleng . Tak mungkin Julia mengkhianati aku , aku tahu Julia ikhlas mencintai aku sepenuh hatinya .
“Jo , dalam satu-satu hubungan , saling mempercayai adalah satu aset yang sangat penting untuk kekal lama . Dalam situasi aku sekarang ni , aku percayakan dia . Aku yakin dia ikhlas cintakan aku”,Ferhad cuba memenangkan kekasih hatinya . Johari memberikan sebuah senyuman yang tersirat seribu makna .
“Tak apalah Ad . Aku cuma nasihatkan je . Kalau itu yang kau kata , aku doakan korang berdua bahagia . Aku sentiasa sokong kau Ad . Mungkin aku tak nampak kebaikan Ju . Kau mesti lebih kenal dia . Aku cuma takut kau kecewa kelak . So , jom lunch”,ujar Johari seraya berdiri dan menepuk bahu Ferhad .
Ferhad menepuk dahi . “Ya Allah , dah masuk lunch . Okeylah , jom”,seraya Ferhad mengemas barang-barangnya sebelum mengikut Johari keluar . Mereka berpapasan bahu . Trimbau kembali memori mereka ketika sama-sama bersekolah di sekolah yang sama dahulu .

“Assalamualaikum”,laung Suhaila dari luar rumah . Namun tiada balasan . Suhaila menjenguk-jenguk sekeliling rumah bagi memastikan Abang Mail ada . Hurm , kereta ada , kasut ada , orangnya takkan tak ada , Suhaila mengetuk-ngetuk dahi dengan jari telunjuknya . Sekali lagi salam dilaungkan , barulah dia terdengar seseorang menjerit dari dalam menyuruhnya tunggu sebentar . Suhaila tersenyum senang . Akhirnya!
“Kamu , Ella . Kenapa ni?”soal Kak Wati , isteri Abang Mail . Suhaila mengangkat tangan kanannya bagi menyapa Kak Wati .
“Bang Mail ada tak kak?Saya nak bayar duit scooter ni”,ucap Suhail . Kak Wati mengangguk-angguk sebelum masuk ke dalam untuk memanggil suaminya . Tidak lama kemudian , Abang Mail keluar dengan hanya mengenakan t-shirt putih dan kain pelekat . Suhaila dihampiri .
“Kau nak apa ni , Ella?”soal Abang Mail sebaik Suhaila dihampiri . Suhaila menyeluk poketnya lalu mengeluarkan empat keping not RM50 dan menghulurkannya kepada Abang Mail . Abang Mail mengerutkan dahinya .
“Lah , apesal kau bayar duit dekat abang pula?”soal Abang Mail sambil menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal . Suhaila naik hairam . Bang Mail ni ada terhantuk dekat mana-mana ke sampai dia lupa yang aku bayar ansuran untuk scooter dia tu .
“Duit scooterlah , Bang Mail . Bang Mail tak ingat ke dah 3 bulan saya tak bayar . Tapi , saya mampu RM200 dulu . Nanti , dah dapat gaji saya bayar lagi”,ucap Suhaila . Duit itulah hasil daripada titik peluhnya bekerja di warung bapa saudaranya pada waktu malam. Makin bertambah kerut yang terukir di dahi Abang Mail .
“Zul tak bagitahu Ella ke?”soal Abang Mail. Suhaila tersentak . Apa kena-mengena scooter dia dengan Zul pula ni .
“Bagitahu apa?”. Soalan berbalas soalan .
“La , dia tak bagitahu ke? Macam ni , semalam Zul ada datang jumpa abang . Lepas tu , dia tanya berapa lagi hutang scooter Su dekat abang . Abang pun katalah lagi seribu setengah . Terus dia keluarkan cek lepastu bagi dekat abang . Dia cakap , dia bayarkan untuk Ella . Mungkin dia lupa kot nak beritahu Ella”,ucap Abang Mail .
Suhaila terangguk-angguk . Sebaik mengucapkan terima kasih kepada Abang Mail , Suhaila beransur pulang . Huh , kalau nak tunggu Zul cerita , kucing bertanduk pun belum tentu dia buka mulut . Ya Allah , kenapa kau baik sangat Zul !
Ferhad menarik nafas dalam , menghirup udara segar pada waktu malam . Sesekali telefon bimbitnya dibelek , melihat kalau-kalau ada mesej atau panggilan daripada Julia untuknya . Ferhad menarik nafas berat . Bahagian galeri pada telefon bimbitnya ditekan lalu dia memilih bahagian gambar . Satu-persatu gambarnya bersama Julia dibelek . Tangannya terhenti pada gambar Julia sedang mengenakan pakaian peragaan pada kali pertama mereka bertemu . Pada ketika itu , dia sungguh tertarik hati untuk mengenali Julia dengan lebih dekat . Salam perkenalan yang dihulurkan Ferhad bersambut .
Pintu bilik dikuak dari luar . Farhana tersenyum memandang abangnya yang kelihatan sedang menghadapi masalah yang begitu berat . Ferhad dihampiri . Mereka berdua duduk di kerusi yang terletak di balkoni bilik abangnya .
“Ana masuk bilik abang ni , kenapa?”soal Ferhad . Farhana mencebik bibir .
“Macam tak suka , je”,Farhana berpeluk tubuh sebelum memalingkan tubuhnya membelakangkan abangnya . Ferhad tersenyum . Hujung hidung adiknya dicuit .
“Puteri Farhana Najwa , adik abang ni nampak sangat buruk tau bila merajuk”,ucap Ferhad , cuba mencipta suasana ceria di antara mereka . Makin memanjang muncung Farhana jadinya . Terkekek-kekek Ferhad ketawa melihat reaksi adiknya .
Hubungan adik-beradik mereka sangat rapat kerana jarak umur mereka yang hanya berbeza empat tahun . Labih-lebih lagi mereka hanya dua beradik . Ferhad amat menyayangi Farhana dan dia sentiasa melindungi Farhana . Dia ingat lagi bagaimana teruknya seorang lelaki dibelasah olehnya kerana telah membuatkan adiknya menangis tak henti disebabkan oleh lelaki itu mengoyakkan diari kesayangannya sampai ibu bapayna dipanggil ke sekolah . Teruk juga dia dimarahi oleh ibu bapanya pada malam kejadian . Namun , demi Farhana dia sanggup lakukan apa sahaja asalkan adiknya bahagia .
“Abang jahat”,Farhana memukul bahu abangnya yang sedang mengelamun . Hairan juga apabila abangnya tiba-tiba berhenti ketawa . Farhad mengerdip-ngerdipkan matanya . Apalah aku pergi berangan malam-malam buta macam ni .
Farhana tersenyum nakal .
“Abang ingat dekat siapa ni?”soal Farhana sambil mengunjukkan jari telunjuknya kepada Ferhad. Ferhad segera menepis jari adiknya .
“Jangan sibuklah . Abang cuma teringat masa mama dengan papa kena panggil pergi sekolah sebab abang dah belasah budak yang koyakkan diari adik”,ucap Ferhad . Farhana membuat muka tak percaya . Yelah tu?
“Eleh , tengah ingatkan awek , nak berahsia pula . Dahlah tu abang , Ana kenal sangat dengan abang ni . Ingat perempuan je kerjanya”,Farhana mengusik . Hujung bahu abangnya disentuh .
Ferhad tersenyum memandang adiknya yang kelihatan manja itu . Memang Farhana seorang yang sangat manja dan menjadi penghibur buat keluarga mereka . Almaklumlah , anak bongsu . Mestilah perangai mengada-ngada dia terlebih .
“Abang , abang dah ada awek tak?”soal Farhana tiba-tiba . Berkerut-kerut dahi Ferhad mendengar soalan adiknya .
“Kenapa tanya?”
“Saja je . Kalau tak ada , Ana ada suggestion”.
“Siapa?”soal Ferhad , sengaja melayan soalan tiga suku adiknya . Farhana tersenyum lebar apabila melihat abangnya yang seakan-akan berminat untuk mengetahui siapa yang dimaksudkan olehnya .
“Abang ingat tak kawan adik yang abang tolong hantar balik rumah dia tu?”Farhana membuka cerita . Ferhad cuba mengingat semula gadis yang dimaksudkan oleh Farhana .
“Ingat . So?”
“Dialah yang Ana nak suggest”,ucap Farhana gembira . Terbuntang mata Ferhad memandang adiknya . Biar betul adik aku ni . Ayam sewel tu yang adik aku suggest untuk aku . Apa , kaum wanita sedang mengalami kepupusan ke dekat dunia ni?!
“Adik , kalau nak bagi abang calon kakak ipar pun agak-agaklah . Ayam sewel tu yang adik suggest . Tudung main silang macam tu je , baju kurung entah gosok ke tidak tu . Hish , taknak abang . Dia tu , bawa virus tak betul tau . Nanti dengan abang abang sekali jadi sewel macam dia”,ucap Ferhad sambil membuat muka tidak berkenannya . Farhana mencebik bir , tidak berpuas hati .
“Dia ada nama lah . Nama dia Nurul Suhaila . Orang panggil dia Ella , bukan ayam sewel”,Farhana membela sahabat baiknya .
“Eleh , panggil Ella ke , ayam sewel ke , sama je . Dahlah melintas tak tengok kanan kiri , panggil kita manusia tak bertamadun pula tu . Tu ke nak jadi bini .Hei , kalau spesis perempuan dekat dunia ni dah pupus pun , abang lebih rela membujanglah daripada kahwin dengan dia”, ucap Ferhad dengan nada tidak puas hati .
“Suka hati abanglah nak cakap apa pun . Abang jangan menyesal pula nanti . Lagi satu , dia cakap thanks dan sorry dekat abang sebab cakap macam-macam dekat abang”,ucap Farhana seraya keluar dari bilik abangnya .
Ferhad tersenyum sinis . Menyesal?Kenapa aku perlu menyesal . Kalau nak dibandingkan ayam sewel tu dengan Julia , Julia seribu kali baiklah daripada minah tu . Dahlah selekeh , perangai tak semengah , ada hati nak ambil jadi bini . Baik aku kahwin dengan beruklah daripada kahwin dengan permpuan tiga suku macam tu , kutuk Ferhad di dalam hati .
Hoi Ferhad , kau kutuk-kutuk dia nanti kau kena kahwin dengan dia , mati kutu kau nanti, akalnya menyanggah .
Kahwin dengan dia , huh! Mama pun belum tentu setuju tau . Jangan mimpilah dia akan jadi bini aku . Takkan ada orang yang akan jadi isteri Putra Nizamil Ferhad selain daripada Julia Qistina !

Pyka Ros


STATUS
Boleh jadi kamu menyukai sesuatu tetapi ianya buruk untuk kamu. Dan boleh jadi kamu membenci sesuatu dan ianya baik untuk kamu. (Surah Al-Baqarah : 216)


THE WEBSTER


Name : Nurul Syafiqah binti Rosli
Age : 19 years old
Ambition : Doctor in the making
Status : Currently studying in Scool of Medicine, USM
Hope : I hope to become a perfect slave to Allah and success in not only on the earth , but also akhirat

NOVEL
Engkau Cinderella Aku!
Prolog Bab 1 Bab 2 Bab 3 Bab 4 Bab 5 Bab 6

THROWBACK
Umrah 2016


KMKu C 16/17


SESERI 14/15



Kelik-kelik

DISCLAIMER


Assalamualaikum and welcome to my blog. Navigate happily and hope to leave some comment for me. Follow me if you like it and PLEASE let me know if you take anything from my blog. Don't forget to leave your footstep. <3

BANNERS








Photobucket

AWESOMENERS

CREDIT TO
Basecode:Akak Atin
Skin:Me
Editor:Me

Sesiapa nak exchange link boleh letak link korang dekat SINI
Put my link as Syafiqah Rosli at YOUR blog
If you delete mine, I will delete YOURS

[Aligato!]